Na zdjęciu:

Głównie karty pracy A. Bala Zeszyty ćwiczeń w większości przerobione:)

Zamieszczane przeze mnie zabawy NIE SĄ równoznaczne z prowadzeniem terapii !!! To są tylko małe wyrywki tego, co robimy w domu i na terapii. NIE MOGĄ ZASTĄPIĆ TERAPII. Zabierając się w ogóle do ćwiczeń/ zadań,  naprawdę przeczytajcie proszę następujące książki:

  • Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia, J.Cieszyńska, M. Korendo
  • Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych ,Cieszyńska J.

To są PODSTAWY do Waszej pracy z dzieckiem w domu. Informacje zawarte na moim blogu NIE MOGĄ zastąpić terapii czy zasięgnięcia fachowej pomocy !! Bardzo Was proszę, pamiętajcie o tym! Inaczej, Wasze dzieci mogą nie dostać odpowiedniej, wybranej specjalnie pod nie, pomocy. 

 

Po co więc zamieszczam zdjęcia i ćwiczenia?  Abyście może znaleźli u mnie coś, co możecie wypróbować z dzieckiem DODATKOWO. W momencie, gdy już nie macie na nic pomysłu, a dziecko odmawia kolejnego razy wykonania tego samego ćwiczenia ;) A takich momentów jest pewnie dużo, ja u mnie. I trzeba kombinować :)  Pamiętajcie, że ćwiczenia dobrane pod zainteresowania dziecka zdecydowanie wydłużają czas koncentracji na ćwiczeniu oraz nastrajają dziecko pozytywnie do nauki. Uczą się, że uczyć się  może być fajnie. A przecież tak jest :)

 

Zła wiadomość jest taka, że nie znajdziecie gotowej recepty na zaburzenia swojego dziecka. Żadne oddanie dziecka na 8 godzin dziennie do behawiorysty nie zastąpi porządnej terapii w  domu, z rodzicem, który WIE, co ma robić. To rodzic jest najlepszym terapeutą swojego dziecka i MUSI w to uwierzyć. I wziąć się do roboty. Nie ma łatwych rozwiązań. I nie będę ściemniać- nie jest łatwo na co dzień. 

 

Pamięć symultaniczna

 

Motoryka mała

 

Motoryka duża

 

Zabawa, Zabawy z regułami

 

Terapia słuchowa